3 Ağustos 2013 Cumartesi

Türkler internetten alışveriş yapmıyor!

Türkler internetten alışveriş yapmıyor!

"...İnternet'ten alışveriş her zaman daha ekonomik ve daha pratiktir..."

Ntvmsnbc’de Türklerin hem internet kullanımı hem de kredi kartı kullanımı hakkında gerçekleri gösteren bir haberi vardı bugün. MasterCard tarafından yaptırılan MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkının internet üzerinden alışveriş yapma oranı ortalama ayda 1. EVET sadece 1.
Bu rakam kadınlarda 0.5 iken, erkeklerde 1.4. İnternet üzerinden en fazla alışveriş yapan kesim orta ve düşük gelir grupları ile (ayda ortalama 2.2 kere), 15 – 19 yaş (ayda ortalama 4.2 kere) ve 20 – 24 yaş grubu (ayda ortalama 2.3 kere).
İnternet üzerinden alışveriş yapanlar;
  • Fiyat avantajı (%42),
  • Evden çıkmadan alışveriş rahatlığı (%36),
  • Zaman tasarrufu (%35),
  • Ürün ve fiyat karşılaştırma olanağı (%23)
gibi avantajlardan dolayı bu şekilde alışverişi tercih ediyorlarmış. Araştırma sonuçları erkeklerin zamandan tasarruf etmek için, kadınların ise Türkiye’de bulunmayan ürünleri almak için internetten alışveriş yaptığını gösteriyor.
Kredi kartı ile internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmeyenlere bunun nedeni sorulduğunda, %28’lik kesim görüp denemeden ürün almak istememe, %25 kredi kartı bilgisi vermeyi güvenli bulmama, % 23 internet erişiminin olmaması, %20 teslim edilecek ürünün doğruluğuna / kalitesine güvenmeme sebeplerini gösterdi.
DOĞU’DA ‘İNTERNET YOK!’İnternet üzerinden alışveriş yapmama nedenleri bölgesel bazda incelendiğinde Doğu (%52) ve Güney Doğu Anadolu (%57) Bölgesi’nde yaşayanların çoğunun neden olarak internet erişimlerinin olmamasını gösteriyor.
Masterindex araştırmasında, internetten kredi kartıyla %40 elektronik eşya/bilgisayar, %31 uçak bileti/tur/seyahat rezervasyonları, %29 cep telefonu/aksesuarları,%24 yemek ve içecek, %18 ise giysi/hazır giyim alındığı belirtiliyor. Internet üzerinden yapılan alışverişlerin %79’u kredi kartı ile ödeniyor.
TERCİH TÜRK SİTELERİ
Sanal alışverişçilerin %51’i alışverişlerini mutlaka Türk sitelerinden yapıyor. %3’lük kesim sadece yabancı siteleri tercih ederken, %46 ise yerli veya yabancı sitelerin fark etmediğini söylüyor.
Kullanıcılar alışveriş yaptıkları sitelere arama motorları (%32), arkadaş tavsiyesi (%30) ve ilanlardan (%13) ulaşıyor.
Kaynak: ntvmsnbc

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder